Najlepší zo všetkých drepov

Ktorý z drepov najúčinnejšie precvičí vaše svaly a vyformuje krásny zadoček?


Aj vy máte pocit, že napriek všetkému vynaloženému úsiliu vyzerá váš zadok stále rovnako? Vyskúšali ste mnoho druhov najvyhľadávanejších ženských cvičení zameraných na stehná a sedacie svaly, čiže zadok, ale váš pokrok už nie je taký ako býval?

Možno ste sa rozhodli hľadať inšpiráciu a nové cvičenia, ktoré by oživili váš tréning. Existuje množstvo rôznych foriem drepu. Ktorý z nich je však najlepší? Niektoré extrémne spôsoby vytvárajú veľké tlaky na kolená iné na chrbát. Aký však majú efekt na precvičované svaly?

Nedávno publikovaná štúdia Breta Contrerasa a jeho tímu porovnáva EMG aktivitu veľkého sedacieho svalu (vrchná aj spodná časť) m. gluteus maximus, dvojhlavého svalu stehna m.biceps femoris a bočnej hlavy stehenného svalu vastus lateralis pri troch rôznych formách drepu. So svojim tímom sledoval aktivit týchto svalov pri čelnom drepe, klasickom drepe s činkou na pleciach a hlbokom drepe. Každá z 13 žien urobila sériu s 10 opakovaniami. Autori štúdie dospeli k záveru, že všetky sledované spôsoby drepu zaťažujú svaly rovnako efektívne a nie je medzi nimi významný rozdiel.

Čo z toho vyplýva pre vás? Je vhodné, ak cvičenia pravidelne obmieňate, vyhnete sa tým stagnácií. Venujte vo svojom tréningu dostatok času komplexným viackĺbovým cvičeniam ako sú drepy, výpady, mŕtvy ťah a podobne. Zaťažujú najviac svalových skupín a zároveň efektívne zvyšujú váš energetický výdaj. Pri drepovaní sa zameriavajte predovšetkým na správnu techniku cvičenia. Nemusíte robiť najexotickejšie prevedenia cvičení, ich efekt pravdepodobne lepší nebude. Taktiež sa nebojte naložiť si na činku viac kotúčov, práve to môže byť ten správny impulz pre vaše svaly!

Vďaka kardiu spálite kalórie z vianočných sviatkov, ale silový tréning vám pomôže vyformovať pevné a elegantné telo.

 

Zdroje k článku

  1. A Comparison of Gluteus Maximus Biceps Femoris and Vastus Lateralis EMG Amplitude in the Parallel Full and Front Squat Variations in Resistance Trained Females in Journal of aplied biomechanics august 2015
  2. Obrázky: www.kineticsportsrehab.com
  3. thebodydietetics.com.au
  4. gymflow100.com

Páčil sa Vám tento článok? Dajte mu Like!

Prečítajte si niektorý z našich najnovších článkov

Hľadáme nového člena tímu - FYZIOTERAPEUTA

Pracujete ako fyzioterapeut a milujete svoju prácu? Chcete byť súčasťou skvelého tímu v peknom a novom zariadení?

Neutrálna stabilita a pohyb mimo nej

Čo je neutrálna stabilita a prečo sa netreba báť ísť pri pohybe i mimo ňu?

Ako sa zrodila nová terapeutická vazelína

Prečo som sa rozhodol si vytvoriť vlastnú vazelínu? V čom bude iná, aké bude jej využitie a s kým spolupracujem na produkte?

Zranenia hamstringov

Článok o zraneniach hamstringov, O liečbe tohto zranenia ale aj o samotnej prevencii.

Diskusia k článku