Napumpujte svaly metódou rozfázovaných opakovaní

​Metóda rozfázovaných opakovaní patrí k skvelým intenzifikačným technikám pre dosiahnutie maximálneho napumpovania svalov.



V dnešnom článku Vám priblížim jednu skvelú intenzifikačnú metódu s ktorou môžete svoj tréning posunúť opäť o kúsok ďalej. Je to metóda rozfázovaných opakovaní. Veľa krát sa mi stáva, že musím trénovať sám a nemám koho požiadať o pomoc. Zhadzované série sú vždy skvelý pomocník, ale po určitom čase „omrzia“ a ich efekt nie je taký, ako keď ste to skúsili prvý krát. Práve vtedy siahnem po obľúbených cvičeniach, kde si rozfázujem dráhu pohybu a zameriam sa na poriadne napumpovanie svalov. Vďaka tomu náročnosť tréningu stúpa a zároveň nemusím používať cheating ani naháňať ľudí po fitku a prosiť ich o pomoc.

Ako na to?

Najradšej používam základné cvičenia a jednoručné činky. Dráhu pohybu si rozdelím do troch častí. Sériu vždy začínam najťažšou časťou, pokračujem ľahšou a na záver dopumpujem v najľahšej. Ak sa mi tretia časť zdá veľmi ľahká, spomalím tempo týchto opakovaní a intenzívne zmrštím precvičované svaly.

Veľmi jednoducho sa to dá vysvetliť na bicepsových zdvihoch. Najťažšou časťou pohybu je spodná tretina dráhy, kedy začínate pohyb krčením lakťov z ich východiskového vystretia. V tejto časti si spravím zvolený počet opakovaní a pokračujem strednou časťou, ktorá sa pohybuje okolo 80-90̊ uhla v lakti. Práve v tejto fáze pracuje biceps najintenzívnejšie. Následne sériu dokončím v hornej časti, ale dávam pozor aby som činku nedvíhal smerom k pleciam a nepredsúval pritom lakte vpred. Tu by mi už výraznejšie pomáhal m.brachialis. Ak som použitú hmotnos...

Tento článok je určený iba pre registrovaných členov portálu ZdravoAFit.sk. Ak si chcete článok dočítať až do konca, prosíme Vás, zaregistrujte sa. Trvá to len minútku a nestojí Vás to ani cent :)

Páčil sa Vám tento článok? Dajte mu Like!

Prečítajte si niektorý z našich najnovších článkov

Je bolesť pri cvičení a športe práca pre trénera alebo fyzioterapeuta?

Je vaše telo dostatočne pripravené na cvičenie a šport? Mnohokrát nie a to môže viesť ku vzniku bolestí. Pomôže Vám s nimi tréner alebo fyzioterapeut?

Hľadáme nového člena tímu - FYZIOTERAPEUTA

Pracujete ako fyzioterapeut a milujete svoju prácu? Chcete byť súčasťou skvelého tímu v peknom a novom zariadení?

MUDr Jiři Dostal- Laktát a jeho úloha v športovom tréningu

Aktuálne informácie o úlohe laktátu v športovom tréningu od MUDr. Dostála

Neutrálna stabilita a pohyb mimo nej

Čo je neutrálna stabilita a prečo sa netreba báť ísť pri pohybe i mimo ňu?

Diskusia k článku